Дієве та вчасне реагування на звернення осіб з інвалідністю як маркер спроможності органів влади забезпечити рівні права і можливості для цієї категорії громадян.

Кожен має право звертатися до органів влади різного рівня зі своїми пропозиціями, скаргами та заявами. Це невід’ємне право, яке гарантовано Конституцією України і не може бути обмежено, навіть, під час режиму воєнного стану. У свою чергу органи влади та їх посадові особи мають обов’язок розглянути ці звернення, максимально сприяти вирішенню порушених питань та відповісти заявнику у визначений законом термін.

Особливою категорією заявників, від яких щоденно надходять повідомлення про проблеми чи потреби, є особи з інвалідністю, представники маломобільних груп населення.

Саме цим людям приділено максимальну увагу до порушених ними життєвих ситуацій.

Але перед тим як спрямувати свої зусилля та ресурси на вирішення питання, перед органами влади стоїть завдання забезпечити можливість для осіб з інвалідністю безперешкодного подання свого звернення.

У цьому контексті вже пройдено певний шлях, є відповідні нормативні документи, вимоги та ресурсні спроможності, які на сьогоднішній день дозволяють безперешкодно, безкоштовно та в будь-який час доби повідомити про потребу і отримати зворотній зв’язок шляхом вирішення питання, врегулювання ситуації, прийняття управлінського рішення тощо.

Не обов’язково потрібно йти до поштового відділення, стояти в чергах, витрачати кошти щоб відправити листа. Звернутися можна онлайн, різними доступними способами. Це – швидко, зручно і безпечно.

Для прикладу, більше 15 років в Україні функціонує головна лінія країни – Урядова гаряча лінія.

Урядовий контактний центр сьогодні має у своєму розпорядженні найбільші можливості для онлайн звернення для осіб з різними вадами. Відомий в усіх куточках нашої країни короткий номер 15-45, безліч спеціалізованих ліній, чат-бот, мобільний додаток, веб-сайт, електронна пошта, лінія для дзвінків з-за кордону, відеозв’язок для громадян з порушенням слуху – все це створено як унікальний гуманітарний та комунікаційний проєкт, що є головним та спрямовуючим флагманом у Єдиній системі опрацювання звернень до органів влади.

Більше інформації за посиланням: https://ukc.gov.ua/pro-tsentr-test/

Наразі в нашій країні є 16 діючих регіональних контактних центрів, через які кожний має можливість звернутися до влади для вирішення своїх питань.

Намагається дотримуватися трендів і Полтавська ОВА та, зокрема, Полтавський обласний контактний центр.

Оператори центру завжди готові уважно вислухати кожного, ретельно зафіксувати всі деталі проблемного питання, надати відповідну довідкову інформацію. У разі потреби – зареєструвати офіційне звернення.

Цілодобово приймає повідомлення електронна пошта контактного центру: Call-centre@adm-pl.gov.ua

Також, є можливість подати звернення через чат-бот: https://t.me/poltava_region_contact_centerbot Цей сервіс дозволяє будь-якої миті оформити свою заяву чи скаргу та не чекати вільного оператора на лінії.

Сервіс почав свою роботу з травня 2024 року і є особливо актуальним для осіб з вадами слуху та мови, адже дозволяє тримати зворотний зв’язок лише за допомогою повідомлень через месенджер.

Тут заявник може не тільки зафіксувати своє питання, але й дізнатися реєстраційний номер звернення, хід розгляду проблеми та завантажити файл готової письмової відповіді.

За 12 років своєї діяльності фахівці Обласного контактного центру опрацювали більше 200 тис. звернень. На гарячі лінії різного спрямування надійшло близько 100 тис. дзвінків. Кожний п’ятий був від осіб з інвалідністю.

Лише за вісім місяців цього року уже надійшло більше 4 тис. дзвінків, зафіксовано близько 800 заяв від даної категорії заявників.

Якщо брати розподіл за рівнем функціональної обмеженості, то близько 16 відсотків – заявники з першою групою, 47 відсотків – другою, 37 – третьої.

Враховуючи специфіку життєвих потреб цих заявників, більше 80 відсотків порушених ними питань, насамперед, стосуються гуманітарної, фінансової та соціальної підтримки, обслуговування, виплати державних грошових допомог, забезпечення засобами реабілітації, медичної допомоги тощо.

За допомогою до влади такі звернення надходили з більшості громад області, але лідером залишається Полтавський район.

Також активними були жителі Кременчука, Лубен, Миргорода.

Близько 95 відсотків раніше отриманих заяв та скарг уже опрацьовано. Конкретна допомога або роз’яснення щодо шляхів вирішення питань надано з урахуванням індивідуальних життєвих випадків, потреб і фінансової спроможності громад. Кожне шосте питання вирішено позитивно. Зафіксовано більше 20 подяк.

Кожен має пам’ятати, що вирішення проблеми починається з ініціативи заявника, її розголосу, повідомлення компетентним органам.

Кожне звернення важливе, адже це не просто статистика кількості заяв чи скарг. Це людські долі, сімейні чи життєві ситуації, а в окремих випадках і людські життя. Ніколи не потрібно боятися звернутися до влади чи вимагати сприяння для реалізації своїх прав та свобод.

Віталій Бугаєць, директор Обласного контактного центру Полтавської обласної ради

© 2024 КБУ «ОКЦ» Полтавської обласної ради. Прийом дзвінків здійснюється за безкоштовним телефонним номером - 0-800-502-230