Умови призначення тимчасової допомоги на дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме

 Тимчасова допомога призначається у разі, коли:

– відомості  про  одного  з  батьків  (платника аліментів), які внесено  до  Єдиного  реєстру  боржників у зв’язку з несплатою ним аліментів;

– стосовно    одного   з   батьків   здійснюється   кримінальне провадження  або  він перебуває на примусовому лікуванні, у місцях позбавлення   волі,   якого   визнано   в   установленому  порядку недієздатним,  а  також  перебуває на строковій військовій службі;

– місце проживання   (перебування)   одного   з   батьків    не встановлено.

Тимчасова допомога призначається дитині віком до 18 років.

Тимчасова допомога не призначається, якщо:

– дитина  перебуває  під  опікою  чи піклуванням або на повному державному  утриманні.

           Якщо дитина,  яка перебуває у відповідній установі  (закладі)  на  повному  державному  утриманні, перебуває вдома   під   час  літніх  канікул  або  карантину,  встановленого Кабінетом  Міністрів  України  з  метою  запобігання  поширенню на території   України   гострої   респіраторної   хвороби  COVID-19, спричиненої  коронавірусом SARS-CoV-2, така допомога призначається та  виплачується  за  повні  місяці такого перебування на підставі довідки  закладу  освіти про те, що дитина в цей час не перебувала на повному державному утриманні. –         відсутні  відомості про одного з батьків (платника аліментів) у Єдиному реєстрі боржників; –         заявник  у місячний строк не подав необхідних документів, які додаються до заяви.

Тимчасова допомога призначається та виплачується за місцем проживання (перебування) одного з батьків, який утримує дитину (далі – одержувач), структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських рад міст обласного значення, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі – органи соціального захисту населення). Ця допомога призначається та виплачується за місцем проживання у разі її неотримання за зареєстрованим місцем проживання заявника. Перевірка відомостей щодо неотримання допомоги проводиться органами соціального захисту населення з використанням інформаційних систем.

У разі зміни реєстрації місця проживання чи місця перебування одержувача виплата тимчасової допомоги продовжується органом соціального захисту населення за реєстрацією нового місця проживання з місяця звернення одержувача.

Заяви з необхідними документами для призначення тимчасової допомоги (далі – заяви з необхідними документами) приймаються від громадян органами соціального захисту населення.

З 1 січня 2021 р. заяви з необхідними документами приймаються від громадян органами соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).

Заяви з необхідними документами також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади (далі – посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному органу соціального захисту населення.

Посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, яка приймає заяву з необхідними документами, за наявності технічної можливості реєструє заяву та формує електронну справу (заповнює відповідні електронні форми з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики) і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну справу відповідному органу соціального захисту населення засобами електронного зв’язку через інформаційні системи Мінсоцполітики з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”, “Про електронні довірчі послуги”, “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”.

З 1 березня 2021 р. заяви з необхідними документами приймаються посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи.

Заяви з необхідними документами (після формування електронної справи) у паперовому вигляді передаються відповідному органу соціального захисту населення не рідше ніж раз на два тижні.

Якщо заявник вже отримує будь-який з видів державної допомоги, які призначаються органами соціального захисту населення, відомості про розмір допомоги враховуються такими органами без її декларування.

 пункти 2-5 Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме (далі – тимчасова допомога), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2006 року № 189»

(пункт 5 Порядку з урахуванням змін, внесених пунктом 8 постанови КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 28 жовтня 2020 року № 1035)

© 2024 КБУ «ОКЦ» Полтавської обласної ради. Прийом дзвінків здійснюється за безкоштовним телефонним номером - 0-800-502-230